یکی از این چالش ها فضاها و مدارس عشایری است و با توجه به اینکه خیلی از مدارس ثابت ما هنوز چادری و کانکسی هستند .
وی یکی از اهداف برگزاری این همایش را همفکری جهت محرومیت زدایی از جامعه عشایری دانست و افزود: این همایش برگزار شد تا همگی در جریان پرسشها و پرسشها عشایری قرار گیرد و اینکه بدانند پرسشها حادتر از آن است که بخواهد بیان شود.
عبارات مهم : آموزش
رئیس آموزش و پرورش عشایری استان کرمان با اشاره به ویترینی بودن جامعه ی عشایری گفت: متاسفانه در بیرون از جامعه از گل و بلبل صحبت می شود و ولی هنگامی که سرک می کشیم و قدمی می زنیم در بین این جامعه واقعیت چیز دیگری است.
وی افزود: از دیگر اهداف برگزاری این همایش این بوده است که تجدید خاطره ای جهت فارغ التحصیلان و دانش آموزختگان این جامعه همچنین ارتباط آن ها با آموزش و پرورش عشایری باشد.
امیرتیموری در ادامه تاکید کرد: تنها با ساختن مدارس پرسشها حل نمی شود و باید از توان فکری یکدیگر استفاده و یک راهکار را جهت برون رفت این پرسشها از جامعه عشایری پیدا کرد و این با وحدت و همکاری امکان پذیز است.
وی با اشاره آسیب ها و چالش های آموزش و پرورش عشایری گفت: مدارس ما بعضا چادری وکانکسی بوده و با مسئله کمبود امکانات و تجهیزات مواجه اند، اگر این پرسشها حل شوند، سطح سواد فرزند ها نیز ارتقاء پیدا خواهد کرد.
رئیس آموزش و پرورش عشایری استان کرمان با توجه به اینکه 304 مدرسه ما در اول فعالیت فاقد سرویس بهداشتی بودند، ولی با توجه به کمک ها امروز از اوضاع بهتری برخوردارند، گفت: دانش آموزان پایه ششم ما به لپ تاب و کامپیوتر نیاز دارند و همچنین امروز آموزش های نظری بدون آموزش عملی و آزمایشگاه جواب نمی دهد که متاسفانه از 533 مدرسه عشایری 500 مدرسه مربوط به ابتدایی است که فاقد آزمایشگاه هستند.
امیرتیموری در ادامه بیان کرد: فقر خانواده ها باعث ترک تحصیل فرزند هاست و در بین فرزند های عشایری متاسفانه به علت مسئله فقر و در نتیجه ترک تحصیل ازدواج های زودرس را داریم .
واژه های کلیدی: آموزش | فرزند | کرمان | فارغ التحصیل | مدرسه عشایری | چادر | استعداد | محرومیت زدایی
دانلود فایل ها
توجه: ممکن است تمام لینک های دانلود به دستور مقام قضایی حذف شده باشد...